Wednesday, April 6, 2011

Pioneer SE-NC31C-K:' Earphone' yg Memiliki Teknologi 'Sound Canceling'

Assalamualaikum dan selamat sejahtera....



Fungsi 'earphone' hanyalah sebuah gajet yang berfungsi sebagai penghubung audio antara gajet muzik dengan telinga anda. Tidak kisahlah kalau anda masih boleh mendengar orang lain bercakap atau deruan enjin yang di dengar dari luar, kita tidak akan dapat menikmati kualiti audio yang terbaik daripada sebuah 'earphone' biasa berbanding dengan 'headphone'. Namun, semua itu akan berlalu dengan Pioneer SE-NC31C-K iaitu sebuah 'earphone' yang memiliki teknologi 'sound canceling'.

'Earphone' ini mampu membatal bunyi di persekitaran anda sehingga 90 %(yang berukuran sehingga 300hz), membolehkan anda menghayati muzik anda dengan lebih mendalam. Mikrofon yang terdapat pada kedua-dua belah 'earphone' ini digunakan untuk menangkap bunyi persekitran . Kemudian, 'earphone' ini akan menghasil bunyi dengan amplitud yang sama tapi berbeza fasa isyarat dari bunyi persekitaran yang ditangkap tadi dan menggabungkan kedua-duanya untuk membatalkan bunyi persekitaran. ia lebih kurang macam pensil dengan pemadam dimana pensil adalah bunyi persekitaran anda dan pemadam adalah bunyi yang dihasilkan dari 'earphone'.

Gajet ini juga dilengkapi dengan fungsi 'monitor' dimana muzik akan disenyapkan dan 'sound canceling' akan ditutup untuk membolehkan anda mendengar bunyi persekitaran anda dari 'earphone' ini.

Gajet ini juga memiliki 14.2mm 'driver' di mana ia amat besar untuk hanya sebuah 'earphone'. Dengan 14.2mm 'driver', gajet ini boleh digunakan di mana-mana penyambung audio yang ada tidak kira untuk kegunaan profesional atau pun hanya untuk sekadar mendengar lagu. Ia sangat fleksible dan mudah di bawa kemana-mana untuk 'driver' sebesar ini.

Bateri digunakan untuk gajet ini iaitu sebiji bateri AAA. Ia digunakan untuk fungsi 'sound canceling'. Walaupun ia menggunakan bateri, ia mampu bertahan selama 120 jam untuk memberikan anda kualiti audio yang terbaik.

Gajet ini bakal di jual pada harga $99 atau RM300.Untuk maklumat lanjut bolehlah melawat ke Pioneer.

Sumber....

No comments:

Post a Comment